czwartek, 10 kwietnia 2014

Propozycja Rudej Zabawy

W zabawie fotograficznej, w której uczestniczyłam, podobała mi się burza mózgów i jej różnorodne efekty ilustrowane zdjęciami. Pomyślałam sobie, że szkoda byłoby utracić fotograficzny zapał i nadal będę się bawić robieniem zdjęć i będę je prezentować na moim blogu. Wiem, że dużo im brakuje, lecz taka zabawa motywuje mnie do ćwiczeń.  Sama... to chyba nie to - może ktoś zechce do mnie dołączyć...? Szczególnie, że sam Mroczny zachęcał do kontynuacji zabawy...

Nie będzie to konkurs, bo na prowadzenie takiego nie mam ochoty, ani kompetencji, będzie to coś w rodzaju galerii zdjęć na różne tematy. Pierwszy temat już zilustrowałam obrazami - tym tematem jest "Drzewo". Zachęcam do proponowania tematów na mój adres mailowy - widoczny obok - pomysły na zdjęcia mam, z pomysłami na temat gorzej ;)

Będzie to zabawa dla cierpliwych, bo nie potrafię umówić się na konkretny dzień publikacji tematu. Wydaje mi się, że będzie tak - w tygodniu podam temat, na przesłanie zdjęcia będzie równe 7 dni z weekendem w środku. Za kolejne 2-3 dni przedstawię naszą galerię. Potem będzie czas na podziwianie. W teorii wygląda na to, że temat pojawiał się będzie co dwa tygodnie. Zabawa będzie trwała tak długo, na ile starczy mi sił i czasu, a Wam ochoty. I oczywiście dopóki mnie trolle nie wykończą, co możliwe, bo nie lubię pyskówek w internecie.

Zdjęcia prezentowane będą z numerkami bez podpisów - byśmy skupiali się na oglądaniu zdjęć, tymczasowo nie znając autora. Do każdego zdjęcia można, ale nie trzeba, dołączyć tytuł lub też jednozdaniowy opis/kontekst zdjęcia. Zdjęcia mogą być specjalnie wykonane do zabawy, mogą być stare, mogą być bez ingerencji, mogą być modyfikowane komputerowo, na co tylko macie ochotę - nie przyjmuję zdjęć, przez które musiałabym wprowadzić ograniczenie bloga "tylko dla dorosłych".

Chodzi mi o to, byśmy czerpali radość z tworzenia i przedstawiali swoje autorskie spojrzenie za pomocą obrazu. 

Około 24-48 godzin po publikacji zdjęć za pomocą edycji postu będę dodawać do numerów zdjęć ich autorów.

Czas od publikacji galerii do poznania autorów będzie czasem dla nas do podzielenia się wrażeniami z odbioru poszczególnych zdjęć, później autorzy będą się mogli ustosunkować. Jestem trochę naiwna i wierzę w kulturę wypowiedzi i szacunek wzajemny i o to proszę. 

Myślę też o nałożeniu obowiązku wypowiedzi dla osób, które przysłały zdjęcie. Komentować może każdy. Osoby prezentujące zdjęcie proszę, by poświęciły chwilę na opisanie swoich wrażeń w stosunku do kilku wybranych przez siebie zdjęć. Forma dowolna - można wybrać najlepsze, można opisać odczucia, można podać jakieś konstruktywne uwagi. 
Nie wiem, ile pojawi się zdjęć. Jedno będzie na pewno - moje ;)

Nie ma obowiązku wysyłania zdjęć do każdego tematu. 

Zdjęcia do tematu "Drzewo" można wyjątkowo przesyłać przez 2 tygodnie - czyli do czwartku 24.04, ponieważ przed nami Święta Wielkanocne i nie chciałabym, by fotografowanie i oglądanie zdjęć przeszkadzało w ich przeżywaniu. Spróbujemy z adresem mailowym widocznym po prawej. Proszę o zdjęcia w rozmiarze 800x600. Wysyłać może każdy kto ma ochotę, proszę tylko o podpisanie się w mailu, a nie na zdjęciu.

Nie będę "chodzić" po blogach z zaproszeniem. Jeśli komuś podoba się pomysł i ma ochotę, może kogoś zachęcić, może wylinkować na swoim blogu Rudą Zabawę.

Co Wy na to?





P.S. Zabawę dedykuję pewnej Pani, co skakała na trampolinie :*

28 komentarzy:

  1. :)
    Cudna dedykacja :*
    Podoba mi się pomysł :)
    A mogłabyś jedynie jakieś fajne zdjęcie w ramach loga "Rudej Zabawy" dać? Z przyjemnością wstawię na bloga :)
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że myślałam o tym, ale jeszcze nie wymyśliłam, bo nadal nie wiem, czy Wam się podoba.

      To, że Tobie już wiem :) Czyli jesteśmy dwie :D

      Jak stworzę logo to dam znać :)

      Usuń
  2. Ruda Damo - jak to sie dzis mowi SZACUN dla Ciebie - no i banerek- koniecznie banerek zrob- wtedy i ja zrobie u siebie odnosnik do Twojej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu, dam Ci znać jeśli zrobię :)

      Usuń
    2. Ruda Damo - napisalam u siebie na blogu o tym pomysle - moze skusi sie dzieki temu choc jedna osoba - czekam na banerek- umieszcze go na bocznym pasku - a notke o zabawie przeczytasz tutaj http://niebecztylkoufaj.blogspot.ch/2014/04/ruda-zabawa.html

      Usuń
    3. Dziękuję Kasiu - bardzo mi miło :)

      Pomysł na banerek jest - potrzeba jednak jego realizacji, a do tego potrzeba wizyty w pewnym sklepie, a do tego potrzeba możliwości... ;) A potem jeszcze trzeba zrobić zdjęcie ;)

      Usuń
  3. ja kochana zrobię odnośnik na pewno... aczkolwiek ze zdjęciami u mnie gorzej jak wiadomo.
    A co do dedykacji to piękna jest .. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za to z wyrażaniem myśli jest u Ciebie znakomicie :))) pięknie to potrafisz rozbić.
      Może i zdjęcia po paru próbach też się jakieś fajne trafią... :)))

      Usuń
    2. robić miało być, nie rozbić ;DDDD

      Usuń
  4. I na mnie możesz liczyć!!! Już nawet szukałam idealnego drzewa na moich zdjęciach :) Logo jestem jak najbardziej ZA!!! Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Cząstko :))) Z pewnością znajdziesz jakieś drzewo, bo Ty potrafisz szukać i znajdować :)

      Usuń
  5. Pomysł zacny ;) Spróbuję, może i ja dołączę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba Twój pomysł i dołączę do zabawy, bo uwielbiam fotografię!
    Proponuję następny temat: Zachwyt, napiszę w mailu, jak prosiłaś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, dziękuję temat z pewnością będzie, jednak jak teraz myślę nie od razu, bo niedawno (na dawnej zabawie) mieliśmy właśnie o zachwycie i pięknie, więc chyba trochę wody musi upłynąć...;) Dlaczego proszę o maile, gdyż chciałabym mieć możliwość wyboru kolejnych tematów bez wizji publicznej ;)))

      Usuń
  7. Jak będę miała czas to na pewno dołączę :))

    Myślę, że zdjęcia mogłyby być od razu podpisane. Jak w galerii. Bo przecież chyba nie powinno mieć wpływu na opinię o zdjęciu to, kto je robił. A Ty miałabyś mniej kłopotów z późniejszym dopisywaniem twórców :)
    I może żadnych obowiązków co? :))) czas szczególny wiosna, lato, dużo wyjazdów. Można obowiązkom nie sprostać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już Ci tłumaczę dlaczego podjęłam decyzje o takich zasadach. Głównie przez mój własny dziwny charakter.

      Dlaczego bez podpisu - po pierwsze- podobało mi się to, że zaskakiwało mnie wiele razy autorstwo zdjęcia, po drugie - ja osobiście z podpisem nie do każdego potrafię wyrazić swoją opinię i często jest zaburzona przez moje sympatie do osób, po trzecie - bo do niektórych osób zwyczajnie wstydzę się odezwać, Ty pewnie masz inaczej, ale ta zabawa jest proponowana przez mój pryzmat.

      A obowiązek - ja mam jakiś obowiązek, to dlaczego Uczestnicy nie mieli by mieć ;))) W sumie nie napisałam, że go nakładam się, a zastanawiam i przez to mocno zachęcam. Jak ktoś raz czy dwa nie będzie mógł, bo wyjedzie, czy coś innego się przydarzy, to przecież nic się nie stanie. Ja gromami sypać nie będę ;))) Spokojna jestem ;)
      To się wzięło z analizy zadań dodatkowy w zafotografowanych, tam również trudno mi się było wypowiedzieć przez moją niechęć do wtrącania się, jakby był obowiązek to bym się zmobilizowała ;)

      Mam nadzieję, że wyjaśniłam Tobie i innym, co miałam na myśli tworząc takie zasady :)

      Usuń
  8. Super pomysł i z miłą chęcią wezmę udział :)
    Mnie też bardziej odpowiada nie podpisywanie na początku zdjęć , bardziej obiektywnie się patrzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Znakomity pomysł. Podoba mi się ogromnie i postaram się w miarę możliwości - brać w zabawie udział :-)
    Jagienka

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznam, że i ja bym chętnie poskakał. Trampolina i bungie, ale także lot balonem, to takie moje niespełnione marzenia. Wiem, że są w zasięgu, tylko czasami potrzeba nieco determinacji.
    Póki co jest konkurs o drzewach, zatem muszę sięgnąć do swoich zasobów i coś wyszperać.

    PS. Póki co dołączam do konkursu i dedykacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witem serdecznie i zapraszam do fotografowania, choć i skakanie i lot balonem są i na liście moich marzeń niespełnionych ;)

      P.S. To nie będzie konkurs ale zabawa - to znaczy nie będziemy liczyć punktów i robić rankingu :)

      Usuń
    2. Wiem, dlatego wystartowałem... znaczy się wysłałem zdjęcie:-)

      Usuń
  11. dopiero dzisiaj Tu trafiłam...chciałabym dołączyć, jeśli można :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo bym chciała dołączyć do zabawy. żałuję, że przegapiłam temat drzewa, bo mam ich dużo, ale liczę na kolejne równie fajne :) forma nierywalizacyjna bardzo mi odpowiada :D
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń